Cuti sekolah dah bermula dan rakan-rakan yang sibuk dengan hal sendiri .

Assalamualaikum .

i had only relax my holiday for a day,then gonna end my holiday and start to work soon. :( " .  


Ini adalah antara ayat kawan-kawan aku yang sedang kerja dekat Genting . HAHA mula-mula gembira la dapat habiskan cuti sekolah dengan bekerja kan ? pastu dua tiga hari je mamat ni rase nak balik raub je . cer tengok ayat die " a little bit regret . WASTING MY TIME!NIA BUUUUUUUU . feel like wanna back to raub now. :( " .


Menyesal kan ? HAHA korang ingat senang ke nak kerja dekat Genting ni ? ape yang aku dengar daripada kawan-kawan F5 yang pernah kerja dekat Genting dulu , diorang memang takkan cukup makan . memang gaji tu boleh dikirakan besar la tapi macam-macam masalah kena settle . nak tanggung makan minum , sewa rumah macam-macam r . sebelum cuti sekolah hari jumaat tu time aku balik lari dari sekolah dengan KY , terserempak geng-geng aku yang lain . ceyh diorang punya bukan main besar lagi -,- sumpah macam orang nak pindah rumah je . masing-masing terkejut tapi time tu diorang dah nak naik bus . dengar cerita dari kawan yang lain diorang oun kerja dekat Genting , dekat tempat main judi . KY cakap dalam tu banyak hantu -,- . (karut) .


Orang lain kerja , aku duduk rumah goyang kaki HAHA . pae otak r nak duduk rumah goyang kaki je memang kena bebel la dengan mak . tapi memandangkan aku ni rajin sikit aku buat la kerja-kerja yang ringan sikit macam  sapu sampah , buang sampah . yang berat-berat tu lain kali je aku buat . tak larat nak buat semua , last-last kena bebel dengan mak aku jugak . syurga di bawah tapak kaki ibu , tapi dalam hati tu bukan main lagi cakap " ape la mak ni , tak buat kang bebel , marah . bila dah buat ini tak kena itu tak kena " . 


Aku ingat kan cuti sekolah nak study balik ape yang aku tak study mase aku F4 . rajin kan aku -,- padahal aku tak sentuh pape buku pun lagi kecuali buku latihan ujian komputer untuk lesen motor ni dan buku muzik . orang lain pelik dengan aku tao tak ? soalan yang selalu keluar dari mulut diorang " ehh nis , nape nak belajar rajin sangat , result ko memang selalu terbaik kan ? lagipun ko kan cerdik " . ohh tidak aku memang tak cerdik macam Amanda Wong or Tan Shin Yi . memang result exam aku selalu ok . ok dalam maksud tak jatuh tak turun , sederhana . maaf ye aku cakap aku belajar bukan sebab nak lawan dengan Amanda tapi aku belajar sebab mak ayah aku dan untuk masa depan aku . kadang-kadang jeles jugak bila tengok orang lain boleh berjaya tapi nape aku tak boleh kan ? so stop it and don't u ever talk about this anymore guys . 


#k la tangan penat nak menulis semua yang terbuku dalam hati aku . kbye :)

written by NURHANIS :)