Sebab cinta seorang remaja 21 tahun gantungkan diri

HOHO pagi-pagi terus masuk dalam kelas , budak-budak nie dah kecoh pasal kes kawan aku yang dari sekolah rendah nie . tak faham tak faham tak faham . nape hanya disebabkan cinta perlu bunuh diri ? BODOH ! cinta tak semestinya memiliki !

Kesnya macam nie laa , laki nie gantungkan diri hanya kerana gaduh dengan perempuan yang hanya dikenali sebulan sahaja . tapi mak laki nie dah bela die nak masuk 21 tahun . takkan hanya disebabkan seorang perempuan kau nak gantungkan diri ? dasar akal pendek . nak tahu lagi lanjut baca je kat surat khabar Sin Chew Daily . nak kesian uhh memang laa . mak ayahnye menangis sampai nak mati doe ! hei manusia insaf r , cinta itu hanya untuk Yang Maha Esa .

Then , budak-budak nie bisik je kat belakang . bajet aku tak dengar je korang cakapkan ? bila aku tanya , just jawab keluarga die ada hal . jeng jeng jeng nak tipu tak dapat . patut la dua tiga hari nie aku nampak orang pakai baju warna putih .  sial lah puuiii . {Ky} cakap : " nak mati sangat kan biarkan , hidup just nak menyusahkan orang . ( kawan aku nie macam tak ada feeling doe ) .

Then , baru laa cikgu-cikgu kat sekolah dah tao . kecoh kan ? ada ke pagi-pagi baru je sampai kat sekolah Shi Ling tanya aku : " weyh , kat sekolah kita ada ke orang gantung diri . pas 2 aku dengan {Ky} pelik siap ada tanda soal dekat atas kepala nie . sure perempuan nie akan merana seumur hidup . jahatkan mulut geng-geng aku . lantak kau laa , asalkan hidup aku bahagia .

p/s: nak jadi cikgu muzik pas SPM
written by NURHANIS :)